Nieuws November 2011

Murcia - Barça B 0-2

De ploeg van trainer Eusebio is nog niet zo succesvol als het elftal van vorig jaar met Luis Enrique als trainer. Mede hierdoor werd er eerder deze week een kart sessie gehouden als een soort teambuilding. Dit heeft in ieder geval op zaterdagavond er toe geleid dat er weer een overwinning bijgeschreven kon worden.

In de eerste helft lag het tempo van de wedstrijd heel hoog en beide teams probeerde snel een doelpunt te forceren. Dit leverde vooral kans op voor Sergi Robert en Rodri. Zij mochten beide een keer alleen op de keeper afgaan, maar beide keren werd de inzet gekeerd door de keeper van Murcia. Hierdoor was de ruststand dan ook nog 0-0.

In de tweede helft bleef Barça B kansen krijgen, alleen ging de bal het doel niet in. Dit veranderde na ruim een uur spelen, toen wist Gerard Deulofeu wel raak te schieten, na een prachtige aanval. Na de 0-1 zocht Murcia nog meer de aanval en ging de verdediging van de thuisploeg op de buitenspelval spelen. Dit leverde wel veel gevaar op voor het doel van Barça, maar een doelpunt viel niet. Vijf minuten voor tijd wist Sergi Robert met een prachtige pass de buitenspelval te omzeilen en zette hiermee Tello allen voor de keeper. Dit buitenkansje werd door Tello vakkundig afgerond en de 0-2 betekende ook de beslissing in de wedstrijd.

Deze overwinning betekende dat Barça B inmiddels in de middenmoot meedraait en 4 punten achterstand heeft op Celta de Vigo die op de vijfde plaats staan. Celta is volgende week de tegenstander in het Mini Estadi.

Opstelling FC Barcelona B: Oier, Montoya, Bartra, Muniesa, Dos Santos, Rodri (60’ Tello), Sergi Roberto, Soriano (89’ Planas), Lobato, Deulofeu (70’ Riverola) en Rafinha.