Nieuws Januari 2020

New kid in town!!

De speler zal op 1 juli 2020 de gelederen van FC Barcelona komen versterken.

FC Barcelona en SC Braga hebben een akkoord bereikt voor de overdracht van de speler Francisco Trincão die op 1 juli 2020 lid wordt van de club. De transferkosten bedragen 31 miljoen euro en de speler tekent een contract met de Club voor de komende vijf seizoenen, tot het einde van het seizoen 2024/25 met een buy-outclausule van 500 miljoen euro

Jeugd en talent vooraan

Francisco Trincão werd geboren op 29 december 1999 in Viana do Castelo, Portugal. Hij begon zijn carrière in de jeugdteams bij Vianense en FC Porto voordat hij bij SC Braga belande. Op 28 december 2018 maakte hij zijn eerste teamdebuut voor de Portugese club tegen Vitoria FC in een competitiewedstrijd.Vanaf zijn debuut maakte Trincão 29 wedstrijden voor het eerste team en scoorde drie doelpunten. In het lopende seizoen heeft hij zich gevestigd als een belangrijke speler van het team, speelde 21 keer en scoorde drie doelpunten en zorgde voor zes assists.

De speler heeft Portugal op verschillende niveaus vertegenwoordigd en is momenteel lid van de U21 nationale ploeg. Met het U19-team maakte hij deel uit van de ploeg die de Europese kampioenschappen in 2018 won en eindigde het toernooi als topscorer met vijf doelpunten en top assist provider met drie.

Linksvoetig maar kan overal spelen

De jonge Portugese aanvaller kan overal voorin spelen, hoewel hij meestal op de vleugel voorkomt, op beide flanken ondanks dat hij links staat. Trincão is snel en technisch begaafd met een visie die betekent dat hij ook een geweldige doelpuntenmaker is. De nieuwe Barça-speler heeft ook de mogelijkheid om verdedigers aan te pakken met zijn dribbelvaardigheden.

Foto: www.fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws