Nieuws September 2014

Neymar en Rakitic mee naar Malaga

Woensdagavond om 22:00 uur speelt Barça in La Rosaleda haar vijfde competitiewedstrijd van het seizoen. Deze keert betreft het de uitwedstrijd tegen middenmoter Malaga.

Het team van Luis Enrique, zal er alles aan doen om te proberen de drie punten mee terug te nemen naar Catalonië en zo haar ongeslagen status te behouden. Dit zal Enrique wel moeten doen zonder Alves en Mathieu. Beide spelers krijgen rust van hem. Ook Masip, Rafinha en Vermaelen zijn nog niet inzetbaar

Er was ook goed nieuws voor Enrique, want Neymar en Rakitic trainde eerder deze week nog apart, maar trainde dinsdag wel weer met de groep mee. Beide speler zijn dan ook opgenomen in de selectie voor de wedstrijd tegen Malaga. Munir en Sandro zijn wederom opgenomen in de selectie en Enrique neemt dan ook 19 man mee naar Andalusië.

De tegenstander Malaga bevind zich na vier wedstrijden in de middenmoot op de elfde plaats met vijf punten uit vier wedstrijden. Vier van deze vijf punten werden behaald in het eigen stadion. In La Rosaleda werd eerder dit seizoen gewonnen van Athletic Bilbao en gelijk gespeeld tegen Levante. In eigen huis heeft Malaga dit seizoen nog geen doelpunt tegen gekregen, terwijl Barça al vier wedstrijden zonder tegendoelpunt is.

Dat het moeilijk scoren is in La Rosaleda bleek vorig jaar al. Toen wist Adriano namens Barça vlak voor rust met een mooi schot het net te vinden. Hier onder hebben we de top 5 van doelpunten geplaatst welke Barça wist te maken tijdens de uitwedstrijden in La Rosaleda. De wedstrijd begint vanavond om 22:00 uur en is te zien op Sport 1. Indien u geen Sport 1 abonnement heeft, dan kunt u de wedstrijd ook live volgen via het twitter account van de Fan Club Barcelona https://twitter.com/PenyaBarcelona

Video: www.fcbarcelona.cat