Nieuws Juli 2016

Neymar verlengt contract tot 2021!

Neymar en FC Barcelona hebben de daad bij het woord gevoegd, de aanvaller heeft zijn contract in de Spaanse stad met drie jaar verlengd.
De vorige verbintenis van de Braziliaanse ster liep medio 2018 af, maar vanaf vrijdag staat hij tot de zomer van 2021 op de loonlijst.
Barcelona meldt via de officiële kanalen dat de afkoopsom van Neymar fors is verhoogd. In het eerste jaar van zijn nieuwe contract kost de aanvaller 200 miljoen euro, het jaar daarop 222 miljoen euro en in de laatste 3 jaar stijgt dat bedrag naar 250 miljoen euro. De deal zal op 15 juli officieel worden bezegeld met een handtekening.

De 24-jarige Neymar heeft er nu drie seizoenen bij Barcelona op zitten en was in 141 officiële wedstrijden goed voor 85 doelpunten. Met de Catalanen won hij al twee keer de landstitel, twee keer de Copa del Rey, één keer de Champions League, een keer het WK voor clubs, één keer de Europese Supercup en één keer de Spaanse Supercup.
Naar verwachting zal Neymar 15 miljoen per jaar gaan verdienen