Nieuws November 2012

Nieuwe AUDI wagens voor FC Barcelona

Afgelopen week heeft Audi, sponsor voor FC Barcelona voor zeven jaar, de nieuwe officiële wagens voor het 2012/13 seizoen aan het eerste team aangeboden. De presentatie vond plaats op het oude trainingsveld bij het La Masía, waar de Barça-spelers vergezeld werden door 25 kinderen van clubleden, die een speciale rol speelden in het evenement. Samen deden de spelers en kinderen mee aan een onderwijsevenement van de “Road Safety Education School, Attitudes” van Audi.

De Barça-spelers werden opgedeeld in drie groepen en namen samen met de kinderen deel aan verschillende activiteiten die te maken hadden met veiligheid op de weg. Na een theorieles, reden de kinderen het circuit rond in een elektrisch speelgoedwagentje, terwijl ze onderweg de verkeersborden in de gaten hielden. De voetballers stonden aan de kant om de kinderen bij de moeilijkere gedeelten een helpende hand te bieden.
Hierna mochten de spelers voor het eerst het nieuwe stuur van de nieuwe Audi A3 testen, aan de zijde van de kinderen.

Josep Maria Bartomeu en Jordi Cardoner (de vicepresidenten van FC Barcelona), Manuel Caballero (directeur van de Spaanse Audi) en Ludger Fretzen (de president van de Spaanse Volkswagen-Audi) waren op het evenement aanwezig. Tijdens de presentatie van de auto’s kregen Josep Maria Bartomeu en Manuel Caballero de gelegenheid om uit te drukken hoe trots ze erop zijn dat FC Barcelona en Audi al zeven jaar lang samenwerken. De directeur en president van de Spaanse Audi kregen eveneens een FC Barcelona shirt uitgereikt.

Het evenement eindigde met het echte overhandigen van de 26 auto’s aan de Barça-spelers en hun coach Tito Vilanova.