Nieuws Augustus 2016

Nieuwe gezichten tijdens Gamper toernooi

Aan het begin van elk voetbalseizoen is de traditionele wedstrijd om de Gamper Trofee hét moment waarop de nieuwe selectie in Camp Nou wordt voorgesteld aan haar achterban.

Dit jaar vindt de Gamper wedstrijd—vernoemd naar Joan Gamper, de oprichter van FC Barcelona—plaats op woensdag 10 augustus (aftrap 20.30 uur) en dit seizoen kan Can Barça zich verheugen op het verwelkomen van een rits aan nieuwe spelers: Denis Suárez, Samuel Umtiti, Lucas Digne en André Gomes, en ook Sergi Samper, die van Barça B is gepromoveerd naar het eerste team, zal officieel aan de fans geïntroduceerd worden. Tevens is dit het moment waarop men kan zien welke rugnummers de spelers zullen dragen dit seizoen en Luis Enrique zal de aanwezigen toespreken over de komende campagne.

Deze 51e editie van de Gamper Trofee wordt gespeeld tegen Sampdoria in een wedstrijd die tevens de 25e herdenking viert van de eerste Europa Cup ooit in de clubgeschedenis van FC Barcelona, welke in 1992 gewonnen werd te Wembley (met dat magistrale doelpunt van Ronald Koeman).