Nieuws April 2020

Nieuwe naam Camp Nou?

In de strijd tegen het Coronavirus zoekt FC Barcelona een sponsor die zijn (of haar) naam wil verbinden aan het stadion. Uniek en ongekend!! Om geld op te halen in de strijd tegen het Coronavirus wil FC Barcelona voor 1 jaar een naamsponsor voor Camp Nou gaan interesseren. Vele clubs gingen FC Barcelona voor, maar dit is uniek en speciaal want het geld is bestemd voor een goed doel: het gehele sponsorbedrag zal gedoneerd worden aan de bestrijders van het virus.

Jordi Cadoner (vicepresident en erelid van de fanclub) geeft aan dat ons prachtige stadion ingezet wordt voor de strijd tegen het virus. Er zijn al plannen om de naamrechten van het stadion te verkopen, maar op zijn vroegst in 2023. De club hoopt zo 300 miljoen euro op te halen waarbij de sponsor zijn naam 25 jaar op het stadion mag laten prijken. Het stadion en andere faciliteiten kunnen met het geld gerenoveerd worden.

Een sponsor voor lange duur kan al meteen zijn naam aan het stadion koppelen. Het stadion zal Camp Nou blijven heten. De sponsornaam zal worden toegevoegd. Bv. Nike Camp Nou of Camp Nou Rakuten

Waarin een hele grote club nog groter kan zijn. Visca Barça

foto: fcbarcelona.com