Nieuws Juli 2009

Nieuwe nummer 9 gepresenteerd

Ongeveer 40.000 uitgelaten fans verwelkomde vandaag de nieuwe nummer 9 in Camp Nou. Ibrahimovic had eerder vandaag de medische keuring. De Zweed werd goedgekeurd, alleen Barcelona dokter Ricard Pruna gaf aan dat er een programma opgesteld moet worden voor de breuk in zijn hand die hij tijdens een oefenduel van Inter tegen Chelsea opliep. Om 18.00 uur werden de poorten van Camp Nou open gezet voor het publiek. Rond 19.00 uur zat half Camp Nou vol om de nieuwe nummer 9 te bewonderen. Voor de presentatie in Camp Nou gaf Ibra eerst om 20.00 uur een persconferentie. Nadrukkelijk werd Inter voorzitter Moratti bedankt: “Een tijd geleden verteld ik Moratti dat ik Inter voor niemand zou verlaten op één club na en dat is Barça. En toen Barcelona interesse toonde heeft de voorzitter me ontzettend geholpen." Ook bedankt Ibrahimovic Laporta, Txiki Begiristain en zijn zaakwaarnemer: “Zonder hun inzet was deze transfer onmogelijk geweest." Op de vraag hoe hij het vindt bij Barça te spelen antwoord Zlatan: “Om te spelen met spelers zoals Messi, Iniesta, Xavi, Alves en Henry is fantastisch. Barça heeft de beste spelers en de beste moeten winnen." Ibra heeft een idee hoeveel doelpunten hij wil scoren: “Ik wil dit jaar meer scoren dan vorig jaar. Vorig jaar maakte ik er 25 in de competitie en werd ik topscorer van de Serie A. Ik wil hier overheen." Wat de Zweed Barça kon beloven antwoordde hij: “Ik zal mooie momenten geven." Na lang wachten kregen de Barcelona fans om 21.00 uur eindelijk waar ze voor kwamen. De nog steeds enthousiaste Barça-aanhang kon Ibrahimovic in het blaugrana shirt bewonderen. Na wat hooghouden en een ronde door het stadion bedankte Ibra het publiek. De Zweed verteld tot slot: ”Het is fantastisch zoals ik ontvangen wordt. Nu is het mijn beurt om hun iets terug te geven.