Nieuws Mei 2015

Nog 1x La Liga

Zaterdag speelt Barça om 18:30 uur het laatste competitieduel van dit seizoen tegen Deportivo la Coruña en het wordt een bijzondere avond. De 23e landstitel wordt na de wedstrijd met de fans in Camp Nou gevierd en daarnaast zal er voor, tijdens en na het duel uitgebreid stilgestaan worden bij het aanstaande vertrek van aanvoerder Xavi.

Luis Enrique heeft de volgende 18 spelers opgenomen in de wedstrijdselectie: Bravo, Masip, Montoya, Adriano, Alba, Mathieu, Bartra, Mascherano, Vermaelen, Douglas, Xavi, Iniesta, Sergi Roberto, Rafinha, Pedro, Munir, Neymar en Messi. Dat betekent dat Ter Stegen, Piqué, Rakitic, Sergio Busquets en Alves plaats gaan nemen op de tribune naast aan zijn hamstring geblesseerde Luis Suárez. Ze dragen tijdens de wedstrijd een voor de gelegenheid aangepast blaugrana tenue waarop de woorden staan 'Thank you Xavi - 23 May 2015' in het Catalaans.

Voor de wedstrijd zullen de culés een speciaal mozaïek tonen ter ere van de landstitel en zal er een spandoek uitgerold worden om de vertrekkende aanvoerder te bedanken voor de 17 jaar dat Xavi in het eerste team van Barça speelde.

Na de wedstrijd zal Xavi voor de 8e keer in zijn carrière de trofee van de landstitel tonen aan het publiek. In een video die gespeeld wordt op de stadionschermen zullen de hoogtepunten van dit kampioenschap getoond worden en Xavi zal kort het woord richten aan de fans.

Wil jij ook Xavi bedanken? Gebruik dan op twitter de hashtag #6raciesXavi.