Nieuws Mei 2011

Nog één week

Ondanks dat er vanavond nog een wedstrijd in de Primera División gespeeld wordt, is Barça nog maar met één ding bezig en dat is de finale van de Champions League. Zoals bekend zal Barça dan ook met reserve spelers en spelers uit Barça B tegen Malaga spelen.  Ondertussen staan de Catalaanse kranten vol met artikelen over de finale. Zo komen er een hoop oud spelers aan bod die wat mogen zeggen over de finale.

Zo denkt oud ploeggenoot van Guardiola, Hristo Stoichkov, dat het een makkelijke finale wordt voor Barça. Dit zou komen omdat Barça dit soort zware wedstrijden gewend is om te spelen en hij vind dat Barça met de spelers Messi, Xavi en Iniesta de beste spelers van de wereld heeft. Ook is de Bulgaar van mening dat als Barça op dezelfde manier blijft spelen, dat het dan niet uitmaakt wie de tegenstander is.

Een andere speler van het dreamteam van Cruijff, Michael Laudrup, vind dat Guardiola over een sterkere selectie beschikt dan waarmee Cruijff de Europa Cup I won. In het dreamteam speelde naast Laudrup, de sterspelers Koemand en Stoichkov, maar volgens Laudrup heeft het huidige team meer individuele kwaliteit en heeft daardoor meer opties. Het meest onder de indruk is hij van Messi en toch weet Laudrup dat de kracht van FC Barcelona verder reikt dan dat van de kleine Argentijn, want je hebt ook nog Iniesta, Xavi, Pedro, Villa en Alves.

Volgens Cruijff is Barça de grote favoriet om de Champions League finale te winnen, maar dat wil niet zeggen dat Barça de finale wint. De trainer van het dreamteam uit 1992 vind dat Barça en Manchester allebei sterke ploegen zijn. Volgens hem hebben beide clubs het verdiend om in de finale op Wembley te staan.

Ook de huidige ster komt nog aan het woord. De Argentijn kan nauwelijks wachten op de finale tegen Manchester United en verwacht dan ook een fantastische finale. "Ik denk dat het een droomfinale wordt", vertelt Messi in de media. Hij is vooral onder de indruk van United-coach Ferguson, omdat de coach van de Engelsen United op de kaart heeft gezet met zijn manier van spelen en op die manier heeft hij de club uit Manchester de nodige titels bezorgd.

De komende dagen zullen er meer bekende mensen hun visie geven op de aanstaande Champions League finale. Wilt u ook uw visie kwijt over de finale, dan kan dat in het forum van uw Fan Club.