Nieuws Juli 2011

Nolito naar Portugal

Benfica is de laatste weken druk bezig om de selectie te versterken, er zijn al acht nieuwe spelers bij gekomen. De uitzonderlijke prestatie van Barça B, zorgt er ook voor dat deze spelers erg in trek zijn bij andere clubs. Benfica liet hun oog vallen op een aanvaller van Barça B, Nolito.

In juli 2008 kwam Nolito over van Écija naar Barça B. In het afgelopen seizoen speelde hij maar liefst 38 wedstrijden voor het team van Luis Enrique. Hij wist 13 keer het doel te vinden en speelde ook nog viermaal in het team van Guardiola. Zo mocht hij drie keer een Copa del Rey wedstrijd spelen en één Primera División wedstrijd spelen. In Portugal hoopt hij zich in het eerste elftal van Benfica te spelen.

De 24-jarige aanvaller sprak met lovende worden over Guardiola en Luis Enrique tegen Benfica TV. Ook vertelde hij dat Guardiola hem gevraagd had om te blijven, maar ondanks dat verzoek vond Nolito de tijd rijp om de overstap naar Benfica te maken.