Nieuws Juni 2011

Nu moet ik mezelf bewijzen

Thiago Alcantara heeft woensdagmiddag zijn tot 2013 doorlopende contract verlengd tot 30 juni 2015 en in dit contract staat een gelimiteerde transfersom van negentig miljoen euro. Thiago werd de laatste tijd met veel Europese clubs in verband gebracht, maar door deze contract verlenging lijkt het erop dat de Spaanse jeugdinternational gewoon in Camp Nou blijft spelen.

Na ondertekening van het contract, verscheen Thiago op Barça TV waar hij liet zien erg blij te zijn met zijn nieuwe verbintenis en zei: “het is een droom om bij dit team en deze club te blijven spelen. Ik ben echt heel blij en nu is het tijd om dit te vieren met mijn familie”. Hier voegde hij nog aan toe: “Ik heb er nooit aan gedacht om de club te verlaten, want ik wil hier altijd blijven”.

De middenvelder was ook kritisch en zei dan ook: “het is nu tijd om mezelf te bewijzen dat ik bij Barça kan spelen en het team te helpen om aan de top te blijven”. De 20-jarige Thiago wordt op de langere termijn gezien als de opvolger van Xavi. Het afgelopen seizoen maakte hij zijn debuut voor Barça in de wedstrijd tegen Mallorca. Zaterdag won Thiago met Spanje de Europese titel voor spelers onder de 21 jaar. In de finale tegen Zwitserland, maakte hij de 2-0, door een vrije trap van circa 40 meter binnen te schieten.