Nieuws Februari 2011

Numància - Barça B 4-6

Vrijdagmiddag vertrok Luis Enrique met 19 spelers naar Soria voor de wedstrijd van zaterdag tegen Numància waar sinds de zomer van 2010 Juan Carlos Unzué de coach is van het eerste elftal. Unzué is een oud-speler van FC Barcelona (van 1988 tot 1990), maar belangrijker is dat hij van 2003 tot 2010 de keeperstrainer was bij FC Barcelona.
De coach van Barça B stond voor de uitdaging om een elftal op te stellen waarbij hij geen gebruik kon maken van de geblesseerde Rafael Alcántara en Victor Vázquez, de geschorste Ilie Sánchez en de voor het eerste elftal opgeroepen Thiago Alcántara en Miño Montoya. De coach had wel weer de van een hamstringblessure herstelde Sergi Roberto terug in zijn team en had daaraan de jeugdspeler Javier Espinosa toegevoegd.

Het werd een zinderende wedstrijd waarbij maar liefst tien doelpunten vielen en Barça B uiteindelijk de drie belangrijke punten wist te behalen door een hattrick van Soriano en doelpunten van Benja, Edu Oriol en Espinosa.  Die laatste gaf met een doelpunt extra kleur aan zijn debuut in de Segunda División. De jeugdspeler was na de rust in het veld gekomen voor Dalmau en speelde een goede wedstrijd op het middenveld samen met Fontàs en Sergi Roberto.
Het was een open wedstrijd waarbij beide teams voor de overwinning vochten. Jonathan Soriano opende na een half uur de score door een vrije trap van Dos Santos binnen te koppen, maar de thuisploeg maakte nog voor de rust gelijk via Nagore. De tweede helft was nog maar net begonnen of Cedric zorgde ervoor dat Numància voor de laatste keer die avond op voorsprong kwam. Daarna waren de jonge Catalanen aan zet. Soriano maakte niet alleen de 2-2, maar ook de 2-3 binnen vier minuten en maakte zo zijn hattrick compleet.  Nadat Íñigo Vélez in de 72e minuut de stand op het scorebord weer gelijk had gemaakt, zette de debutant Javi Espinosa zes minuten later de Catalanen alweer op voorsprong. Net toen het publiek dacht dat de wedstrijd niet hectischer kon worden, kreeg het team van Unzué ook nog een penalty die Barkero in de 87e minuut feilloos binnen schoot, maar Benja en Edu Oriol zorgde er in de 88e en 91e minuut alsnog voor dat het team van Luis Enrique de overwinning kon vieren.

De volgende wedstrijd van Barça B is aanstaande dinsdag tegen Cordoba om 20:00 uur in het Mini Estadi van FC Barcelona.

Opstelling Barça B: Oier Olazábal, Dalmau (46’ Espinosa), Bartra, Armando, Planas, Fontàs, Dos Santos, Sergi Roberto, Nolito, Saúl (59’ Edu Oriol), Jonathan Soriano (80’ Benja).

Opstelling Numància: Edu Navarro, Flaño, Garmendia (78’ Víctor Andrés), Nagore, Dimas, Del Pino, Dani López, Barkero, Pavón, Ion Vélez (61’ Íñigo Vélez), Cedric.