Nieuws Juni 2015

Ook Dani Alves tekent bij

Na Jordi Alba, Pedro Rodríguez, en Luis Enrique en zijn trainersstaf, heeft ook Dani Alves eindelijk zijn handtekening gezet onder een contractverlenging. Het nieuwe document verbindt hem tot 30 juni 2017 aan FC Barcelona, met een optie op een extra derde seizoen.

De Braziliaanse rechtsback begint na de seizoensvoorbereiding aan zijn achtste seizoen bij de Catalaanse grootmacht. In 2008 kwam hij over van Sevilla voor het nieuwe project dat trainer Pep Guardiola destijds opzette, en zou sindsdien 343 wedstrijden in het Barça-tenue optreden. In totaal veroverde hij met zijn team negentien titels, te weten vijf landstitels, driemaal de Champions League, drie Spaanse bekers, twee Europese Super Cups, vier Spaanse Super Cups en tot slot twee Wereldbekers voor Clubs.

Alves is onderdeel van de selecte groep van zeven spelers die beide tripletes van Barça meemaakten, die van zijn eerste seizoen (2008/09), hoewel hij de finale in Rome tegen Manchester United miste wegens een schorsing, en de meest recente, die op zaterdag 6 juni gecompleteerd werd (2014/15).