Nieuws September 2015

Operatie Rafinha succesvol

Rafinha Alcántara speelde dit seizoen geregeld mee in het eerste elftal van FC Barcelona, en na een eerste seizoen waarin hij sporadisch in actie mocht komen leek hij definitief zijn plekje op het middenveld te hebben veroverd. In de wedstrijd tegen AS Roma om de Champions League ging het echter mis, want na een woeste tackle van Radja Nainggolan scheurde de Braziliaan zijn kruisband af. Zijn operatie is inmiddels achter de rug en deze is goed verlopen. Naar alle waarschijnlijkheid is de middenvelder zes maanden uit de roulatie, en is het dus mogelijk dat hij voor het einde van dit seizoen nog zijn rentree kan maken voor het eerste elftal. De artsen die de operatie uitvoerden, Ramon Cugat en Ricard Pruna, spraken over een operatie zonder onverwachtse bijkomstigheden. Hij is niet de eerste speler van Barça die vanwege een kruisbandblessure lang uit de roulatie is. In het verleden zijn ook onder andere ex-keeper Victor Valdés en middenvelder Ibrahim Afellay getroffen door dit noodlot. Nu Rafinha afwezig is in de competitiewedstrijd van woensdag tegen zijn oude team Celta de Vigo, zal trainer Luis Enrique blij zijn dat hij weer kan beschikken over Gerard Piqué. De verdediger heeft zijn schorsing van vier duels uitgezeten.