Nieuws November 2011

Opvallende feiten

Dat FC Barcelona zich gister al plaatste voor de volgende ronde van de Champions League is al een uniek feit op zich. Echter, er zijn er na gister nog een paar meer op te sommen.

Zo zat coach Guardiola voor de 200ste maal op de bank. Van deze wedstrijden werden er maar liefst 144 in een winst omgezet, eindigde er 39 in een gelijkspel en werden slechts 17 nederlagen geïncasseerd. Zijn ploeg kwam bovendien tot een totaal aantal van 500 doelpunten, wat dus neerkomt op 2,5 doelpunt per wedstrijd gemiddeld!

Daarnaast was er het opvallende feit dat de aanvallende tactiek van Guardiola tevens leidt tot weinig tegendoelpunten. Het is inmiddels al weer 877 minuten geleden dat doelman Valdes een tegentreffer diende te incasseren (2-2 uit bij Valencia), waardoor hij het oude record van Miguel Reina (vader van) overneemt. Deze kwam namelijk niet verder dan 824 minuten zonder tegentreffer.