Nieuws Maart 2011

Overwinning voor Abi

Na een heftige week zal Barça het zaterdagavond opnemen tegen Getafe. Dinsdag werd bekend gemaakt dat er bij Abidal een tumor op zijn lever was gevonden. Donderdag ging de Fransman al onder het mes. Daarnaast waren er de doping perikelen. Op radio zender COPE werd Barcelona in verband gebracht met doping gebruik. Iets waar de club natuurlijk direct afstand van deed. Opmerkelijk was dat deze week er toevallig een periodieke doping controle was. Dit terwijl een maand geleden dit ook al had plaatsgevonden. Om de week af te sluiten was daar nog de loting van de Champions League. Kortom, een overwinning tegen Getafe zou mentaal goed uitkomen. Na alle waarschijnlijkheid zal Messi gewoon meedoen. De Argentijn trainde vrijdag weer mee nadat hij tegen Sevilla een klap op zijn knie had gehad. Eerder sloten Alves en Adriano al aan bij de groep. Pedro, Maxwell, Puyol en natuurlijk Abidal zullen het duel niet halen. Guardiola roept daarom Fontàs en Montoya op van Barça B. Fontàs zal ook de rest van het seizoen bij de eerste selectie blijven. Barça zal het veld op komen met shirts met een boodschap voor Abi. De overwinning zal uiteraard opgedragen worden aan hem.