Nieuws Juli 2011

Pedro: “We willen nog een succesvol seizoen”

Pedro Rodríguez sprak woensdag met de pers en vertelde over hoeveel zin de selectie heeft in het nieuwe seizoen, en dat alle spelers alweer hard werken om opnieuw een succesvolle campagne te verzekeren.

De Spanjaard vindt dat de selectie al een goede start heeft gemaakt met haar pre-seizoen trainingen. Pedro: “De sessies die we hebben gehad waren zwaar, maar we raken weer een vorm en werken hard.” Hij gelooft dat de maximale motivatie voor het team is hun verlangen om door te gaan met titels te winnen. Pedro: “Er ligt een zwaar seizoen op ons te wachten met zes titels waarvoor we gaan strijden. We beginnen met veel enthousiasme en het zou geweldig zijn als we opnieuw een succesvol seizoen neer kunnen zetten.”

Met de verhoogde verwachtingen met de nieuwe aankopen van de club, werd Pedro werd uiteraard ondervraagd over Alexis Sánchez en Cesc; de aanvaller denkt dat beide perfect binnen het team zouden passen. Van Sánchez prees hij vooral de snelheid en het oog voor druk zetten, terwijl hij over Cesc zei: “We hebben iets speciaals met Cesc vanwege onze ervaringen voor Spanje. Als hij komt, is hij hier heel welkom.”

De eerste officiële wedstrijd van het seizoen voor Barça zal in Madrid zijn, voor de Spaanse Super Cup, maar Pedro benadrukte dat het team nog niet zover vooruit kijkt. Pedro: “We hebben een zwaar pre-seizoen schema en we zullen tegen behoorlijk goede teams spelen. Ik weet niet hoe Madrid de wedstrijd tegemoet zal gaan, maar wij zullen met dezelfde filosofie als altijd spelen.”

Pedro wil doorgaan met hard werken en leren dit seizoen, maar hij weet dat het aan Pep ligt of hij wel of niet speelt. Pedro: “Ik ben hier om te doen wat de coaches me vertellen te doen. Het is niet aan mij om te bepalen of ik start of niet – het enige dat ik kan doen is hard werken zoals altijd, en daarom zal ik dat ook blijven doen, blijven verbeteren en leren.”