Nieuws Februari 2012

Pedro weer fit

Zaterdagavond gaat FC Barcelona weer verder met de achtervolging op Real Madrid. In het stadion Reyno de Navarra stuit de ploeg van Guardiola op Osasuna. De ploeg uit Pamplona streed de laatste jaren regelmatig tegen Degradatie, maar dit seizoen is het een ploeg die graag Europees voetbal wil halen. Met 28 punten staat Osasuna op de 9de plaats, met 4 punten minder als Levante wat op de 4de plaats staat.

Guardiola heeft vrijdag tijdens de persconferentie aangegeven dat Barça de strijd om het landskampioenschap nog niet heeft opgegeven. “De competitie duurt nog lang. Zeven punten omhoog klimmen is moeilijk en het is nog moeilijker om nog meer te klimmen. Maar ik geloof in deze ploeg”, besluit Guardiola.

Dit seizoen hebben Osasuna en FC Barcelona al drie keer eerder tegenover elkaar gestaan. De thuis wedstrijd in de competitie wist Barça te winnen met 8-0 en de thuiswedstrijd voor de Copa del Rey werd met 4-0 gewonnen. De return in de Copa del Rey wist Barça met 1-2 te winnen. Vorig seizoen wist Barça met 0-3 te winnen in Pamplona door doelpunten van Pedro en twee keer Messi.

In aanloop van de wedstrijd tegen Osasuna kreeg Guardiola goed nieuws uit de ziekenboeg, deze keer was het Pedro die het groene licht kreeg om te spelen. De buitenspeler reist samen met 18 andere spelers mee naar Pamplona. Sergio Busquets, die vorige week een vleeswond op liep in de wedstrijd tegen Real Sociedad is nog niet hersteld en blijft dan ook achter in Barcelona. Van het Barça B team reizen Tello, Dos Santos en Sergi Roberto mee naar Pamplona.

De aanvang van de wedstrijd is zaterdagavond om 20:00 uur en is op Sport1 Live HD te zien. Kunt u de wedstrijd niet op televisie volgen, dan kan u het live verslag van uw Fan Club volgen via Twitter.