Nieuws Maart 2011

Pinto blijft tot juni 2012

Maandagavond heeft FC Barcelona bekend gemaakt dat reservekeeper José Pinto woensdagmiddag zijn handtekening gaat zetten onder een nieuwe overeenkomst. Hierdoor blijft hij bij Barça tot juni 2012.

Het contract van de 35 jarige speler liep komende zomer af en door zijn betrouwbare indruk tijdens de wedstrijden dat hij Valdés verving, werd hem nu een contract verlenging aangeboden. Tijdens de wedstrijden voor de Copa Del Rey kreeg hij steeds de voorkeur boven Valdés. 20 april zal Pinto dan ook de finale tegen Real Madrid mogen keepen.

Pinto heeft de jeugdopleiding bij Beis Sevilla doorlopen. Voor deze club speelde hij in 1998 maar één keer, waarna hij naar Celta de Vigo verhuisde. In het jaar 2008 werd hij gehuurd door FC Barcelona van Celta de Vigo. Een jaar later nam Barça hem definitief over voor 500.000 euro en kreeg hij een contract aangeboden voor twee jaar.

In oktober 2010 maakte Pinto zijn debuut in de Champions League. In deze wedstrijd misleide hij FC Kopenhagen aanvaller César Santin. Doormiddel van handgebaren liet de doelman de aanvaller van FC Kopenhagen geloven dat hij buitenspel stond. Aanvaller Santin rende op dat moment met de bal af op het doel van Pinto. De aanvaller stopte met lopen omdat hij Pinto geloofde. Hierdoor ging er een grote kans voor FC Kopenhagen verloren. Pinto werd voor deze actie voor twee wedstrijden geschorst door de FIFA.