Nieuws Januari 2012

Piqué kan honderdste Liga wedstrijd spelen voor Barça

Mocht Gerard Piqué zaterdagavond tegen Villarreal spelen, dan is dat zijn honderdste Liga wedstrijd als Blaugrana. Van de 99 die hij er tot nu toe speelde, verloor Barça er slechts vier.

Piqué debuteerde in 2008 voor de Blaugrana's en groeide al snel uit tot een vaste waarde in de defensie van de Catalanen. Daarvoor speelde hij voor Manchester United, die hem overnam na een huurperiode bij Real Zaragoza. Bij Zaragoza speelde hij 22 wedstrijden en scoorde hij twee keer.

Zijn cijfers bij Barça liegen er niet om: Piqué maakte tot nu toe zeven doelpunten, pakte 31 gele en vier rode kaarten. Hij speelde 18 keer gelijk en wist er 77 te winnen met Barça. Bovendien werd hij tot nu ieder jaargang kampioen, drie seizoenen op rij.