Nieuws Augustus 2011

Presentatie team 2011-2012

Voorafgaand aan de Joan Gamper wedstrijd is het complete team gepresenteerd inclusief de technische staf aan de fans.

De Culés kregen in een goed gevuld Camp Nou de kans om de namen van hun helden te schreeuwen. De leden van de technische staf gingen de spelers voor die daarna één voor één onder luid applaus het veld van Camp Nou op kwamen: Alexis, Cesc, Puyol, Fontàs, Piqué, Afellay, Abidal, Valdés, Keita, Adriano, Alves, Maxwell, Iniesta, Sergio, Xavi, Thiago, Villa, Pinto, Mascherano en Pedro. Lionel Messi kwam als laatste naast zijn teamgenoten staan en daarna gaven Carles Puyol en Pep Guardiola een korte speech.

Puyol verwelkomde de nieuwe ploeggenoten en zei vervolgens: “Dit seizoen zijn we goed begonnen. We hebben al de eerste titel binnen en we willen er, met jullie hulp, nog veel meer winnen. Met jullie steun zullen we geschiedenis schrijven.”

“Als eerste wil ik Jeffren, Bojan en Milito bedanken voor hun inzet in de afgelopen jaren. Het is moeilijk om te winnen, in welke competitie dan ook. En het is nog moeilijker om steeds weer te winnen. We hebben altijd hard gewerkt en daar ben ik het meest trots op”, aldus de coach van FC Barcelona. Hij beloofde verder dat de spelers er alles aan zullen doen om dit tot een succesvol seizoen te maken en vroeg de fans achter het team te blijven staan.