Nieuws Maart 2011

“Put Racism Offside”

Messi, Keita en Piqué schitteren in een nieuwe reclame “Put Racism Offside.” 21 maart is de internationale dag tegen raciale discriminatie. De Foundation van FC Barcelona en UNESCO hebben gezamenlijk hiervoor een nieuwe sport gelanceerd waarin Leo Messi, Seydou Keita en Gerard Piqué een graffiti tekst spuiten op een spuiten. Met deze sport benadrukken de beide organisaties dat iedereen verantwoordelijk is om racisme de wereld uit te krijgen.

De samenwerking tussen UNESCO en de Foundation van FC Barcelona is gestart in 2007 met een programma over jongeren tegen racisme. Hierna volgden diverse campagnes wat er uiteindelijk voor zorgde dat alle voetbalclubs die behoren tot de ECA (European Club Association) in 2009 overeenkwamen een antiracisme clausule in de contracten van voetballers op te nemen. Uiteraard heeft FC Barcelona deze clausule ook opgenomen in de contracten.

Gerelateerd nieuws