Nieuws Februari 2009

Puyol haakt opnieuw geblesseerd af

De week van de oefeninterlands heeft dan wel roet in de voorbereiding op de komende competitie wedstrijd tegen Betis Sevilla gegoid, er zijn gelukkig geen extra blessures te melden in Can Barça. Alleen Carles Puyol blijft last houden van zijn eerder opgelopen spierverrekking. Vorig week kwam hij tegen Sporting Gijón te geforceerd aan de aftrap om de door schorsingen verzwakte verdediging te ondersteunen. Hij betaald daar nu de prijs voor. Met individuele trainingsessies onder begeleiding van de medische staf wordt Puyol nu klaargestoomd voor de Champions League duels tegen Olympique Lyon.

In de selectie voor de wedstrijd van zaterdag (20:00) is wel Rafael Márquez opgenomen. Door interlandverplichtingen kwam Rafa, die met Mexico in de USA tegen een 2-0 nederlaag en een rode kaart opliep, pas donderdag laat terug in Barcelona. Ook Keita is weer terug van een blessure.

Barça is er alles aan gelegen om de altijd lastige uitwedstrijd bij Betis te winnen. Volgende week is er geen midweeks programma en zijn de heren voor het eerst dit jaar een week lang of op het trainigsveld te vinden of lekker vrij. De blaugranas hebben het na een week van interlandverplichtingen traditiegetrouw altijd lastig in de daaropvolgende competitiewedstrijd. En zeker bij Betis, dat vorige week de derby bij FC Sevilla won, wordt niet vaak gewonnen.