Nieuws Februari 2011

Puyol nog geblesseerd

In de wedstrijd tegen Racing Santander viel Charles Puyol tijdens de rust geblesseerd uit. De verdediger kreeg hevige pijn in zijn linkerknie. De clubarts dr. Pruna constateerde dat hij een ontstoken pees in zijn linkerknie. Dit kon alleen maar genezen met rust.

Inmiddels heeft Puyol de training wel weer hervat, alleen traint hij nog apart. Er is elke dag verbetering, maar het herstel gaat traag. Deze blessure zorgt er mede voor dat hij niet is opgeroepen voor het Spaanse nationale elftal voor de wedstrijd tegen Colombia. Inmiddels is ook duidelijk dat hij komend weekend niet met Barça mee kan spelen in de wedstrijd tegen Sporting Gijón. Maar belangrijker is de vraag of Puyol op tijd fit is voor de eerste wedstrijd in de tweede ronde van de Champions League tegen Arsenal.

De verwachting is dat Puyol de komende dagen kan aansluiten bij de groepstrainingen en vlak voor de wedstrijd tegen Arsenal zal besloten worden of hij bij de selectie zit. De medische staf wil in ieder geval geen risico’s nemen met het inzetten van Puyol.