Nieuws Mei 2011

Puyol traint weer mee

Woensdagmiddag is Barça weer begonnen met de training. De groep had van Guardiola twee en halve dag rust gehad. Ondanks dat er nog een competitie wedstrijd te gaan is, is de focus vanaf nu helemaal gericht op de Champions League finale tegen Manchester United.

Tijdens de eerste training na twee en half dag rust, kon Guardiola Milito weer bij de groep verwelkomen. Ook Adriano trainde met de groep mee en zei na de training dat hij nergens weer last van had. Alleen Puyol trainde nog apart.

Op donderdag ochtend stond weer een trainingssessie geplant. Tijdens deze trainingssessie deed Puyol een aantal onderdelen mee, waarmee hij aangaf dat het de goede kant met hem opgaat. Guardiola had de groep aangevuld met een aantal spelers van Barça B, zoals Thiago, Bartra, Dos Santos, Miño en Oier. Dit in verband met de laatste competitie wedstrijd tegen Malaga.

De eerste vijftien minuten van de training waren toegankelijk voor de media, maar ook waren er bijzondere gasten, zoals Luis Suárez, de oud speler van Barça die als eerste de Gouden Bal ontving, maar ook de trainers Claudio Ranieri en Ernesto Valverde.

Na de trainingsessie, moesten er tien spelers langs de anti doping controle van de UEFA. Zo moesten onder andere Afellay, Maxwell, Busquets, Pedro en Abidal  naar de doping controle. De laatste controle op doping door de UEFA was nog maar twee weken geleden.