Nieuws September 2015

Rafinha ernstig geblesseerd

In het Champions League duel tegen AS Roma kwam Rafinha Alcántara als invaller voor Ivan Rakitić. Slechts enkele minuten later moest hij het veld geblesseerd verlaten na een gevaarlijke tackle van de Belg Radja Nainggolan die daarvoor de gele kaart kreeg van scheidsrechter Björn Kuipers.

Coach Luis Enrique vertelde na afloop van de wedstrijd dat hij al het ergste vreesde: “We moeten afwachten wat de diagnose precies wordt, maar die blessure ziet er erg slecht uit. Dit is het ergste wat ons vanavond is overkomen.”

Het medische team van FC Barcelona heeft na onderzoek officieel bevestigd dat Rafinha zijn voorste kruisband in zijn rechterbeen heeft gescheurd en daar binnen enkele dagen aan geopereerd zal worden. De 22-jarige middenvelder heeft mogelijk de rest van de seizoen nodig om van deze ernstige blessure te revalideren.

Het uitvallen van Rafinha is een flinke tegenvaller voor Luis Enrique. Rafinha heeft vorig seizoen een flinke stap gezet in zijn carrière en was een vaste waarde in het eerste team. De Braziliaan speelde vorig seizoen 36 officiële wedstrijden voor het team van Enrique en daarin wist Rafinha twee maal een doelpunt te scoren.