Nieuws Augustus 2021

RB Salzburg - FC Barcelona 2-1

Voor Salzburg was het niet echt een vriendschappelijke wedstrijd; voor Barça wel. In een vol stadion hing een sfeer alsof het om een Europese wedstrijd ging. Alle recht toe natuurlijk. Bleek trouwens ook uit het aantal overtredingen aan Oostenrijkse zijde. Wel een goeie test natuurlijk voor Barça.

Uiteindelijk leverde dit de eerste verloren wedstrijd op in de oefencampagne. Maar wel 1 om iets van te leren. De selectie van Barça is jong en er ontbreken nog altijd 4 spelers (Messi, Mingueza, Eric Garcia en Pedri). En vooral die laatste wordt gemist. Spanje staat in de finale van het Olympisch voetbaltoernooi dus het zal nog wel even duren voor de laatste 3 aansluiten. En Messi? Wie het weet mag het zeggen!

Koeman begon met Gavi, Busquets en Nico Gonzalez op het middenveld. Barça startte goed met kansen voor Memphis en Araujo. Aan het spel van Salzburg was te zien dat ze al 2 competitie-wedstrijden gespeeld hadden. Het team was goed op elkaar ingespeeld. Te zien was ook dat Barça nog zoekende was. Door een prachtig schot van Luka Sucic werd het 1-0 voor Salzburg. Een verdiende voorsprong.

Na de rust ging Salzburg verder met het aanvallende en felle spel. Negen minuten voor tijd werd het 1-1. Via een verdediger van Salzburg verdween de bal via Martin Braithwaite in het Oostenrijkse doel: 1-1. Enkele minuten later werd het dan toch 2-1 voor Salzburg. Adamus schoot de pal op de paal en in de rebound scoorde Aaronson de 2-1 binnen.

Een goede test voor Barça. Volgende wedstrijd (as. zondag) tegen Juventus (om de Trofeo Joan Gamper). Mooi om tegen zo’n topteam te mogen oefenen. Visca Barça

Foto: fcbarcelona.com