Nieuws Juli 2013

Reacties na Bayern - Barça

Woensdagavond verloor FC Barcelona de eerste wedstrijd in de voorbereiding in de Allianz Arena met 2-0 verloren van Bayern München. Na afloop van de wedstrijd gaven enkele spelers hun reactie.

De eerste Blaugrana speler die reageerde was Lionel Messi. De Argentijn was positief: “Gelukkig ben ik nu blessurevrij en ben ik volledig hersteld. Ik kan niet wachten om aan de competitie te beginnen.” La Pulga gaf ook nog een reactie op het vertrek van
Tito Vilanova. “Het is vervelend wat er met hem gebeurd is, maar het team is sterk en we zullen ook door moeten gaan”, aldus Messi.

Alexis Sánchez was enthousiast over het team van komend seizoen: “Wat hebben we een fantastisch team straks met Andrés Iniesta, Lionel Messi, Neymar.” De Chileen was ook blij met de nieuwe coach, Gerardo Martino: “Martino heeft in Chili een goede naam en ik kijk er naar uit om hem te ontmoeten.”

De volgende speler die zijn reactie gaf was Marc Bartra: “Het was een lastige wedstrijd. Het was duidelijk dat Bayern München al een paar weken aan de voorbereiding op het nieuwe seizoen bezig is.” De jonge verdediger reageerde ook op de aanstelling van Martino als nieuwe trainer van Barça: “Ik ben gretig om me voor hem te bewijzen. Om een basisplaats te veroveren, moet iedereen zich voor 100 procent inzetten.”

José Manuel Pinto wist de volgende reactie te geven: “De eerste wedstrijd van de voorbereiding zit er op. Alhoewel het resultaat niet goed was, hebben we in ieder geval vorm op gedaan.”

De laatste speler die reageerde was Sergi Gómez. De jonge centrale verdediger maakte na rust zijn opwachting. “Het resultaat was niet goed, maar de ervaring maakte heel veel goed.”