Nieuws November 2009

Real Mallorca wacht

FC Barcelona zit midden in een druk programma. Zaterdag wacht alweer een zware opgave. Het op de vijfde plaats verkerende Real Mallorca komt op bezoek in Camp Nou.

De eilandbewoners kennen een goede start en zijn dus terug te vinden in de subtop. The best of the rest dus. Traditioneel heeft Barcelona het altijd moeilijk tegen Mallorca. Vorig jaar werd er thuis weliswaar met 3-1 gewonnen, maar kwamen de blaugranas wel met 0-1 achter. Bovendien viel de bevrijdende 3-1 van Toure maar net voor tijd. Op Mallorca werd er met 2-1 verloren maar deze wedstrijd is de geschiedenis ingegaan als de kampioenswedstrijd van het topseizoen 2008-2009.

De selectie van Guardiola is opvallend compleet. Alleen de langdurig geblesseerde Milito zal nog ontbreken. Dani Alves zal zijn competitie rentree maken na een korte blessure periode.