Nieuws Oktober 2017

Real Murcia - Barça 0-3

Voor Barça is het bekertoernooi dinsdagavond begonnen. In de heenwedstrijd wisten de Catalanen met 3-0 te winnen in en tegen Murcia. Jasper Cillessen maakte zijn eerste speelminuten van het seizoen.

De thuisclub wist in de eerste helft goed partij te geven, maar wist dit niet in de score uit te drukken. De blaugranas, met vooral reserves in de basis, wist in de slotminuten toch op voorsprong te komen. Gerard Deulofeu gaf de bal voor, waarna Paco Alcácer de bal binnenkopte.

Pas na de rust wist het team van Ernesto Valverde orde op zaken te stellen. Na zeven minuten in de tweede helft wist een fraaie individuele actie tot doelpunt om te dopen, waarna José Manuel Arnaiz even later met een droog schot de 3-0 binnen wist te werken. Cillessen kwam in het laatste kwart nog twee maal goed in actie. De Nederlandse doelman wist de inzetten van achtereenvolgens Sakva Chamorro en Eladio Jiménez te veredelen.

De return volgt op 29 november in Camp Nou.

Opstelling Barça: Cillessen, Semedo, Mascherano, Vermaelen, Digne, Gomes, Denis Suárez, Aleñá (76’ Sergi Roberto), Deulofeu (76’ Rakitić), Paco Alcácer, José Arnaiz.

Foto: www.fcbarcelona.cat