Nieuws Januari 2012

Return Copa del Rey in Pamplona

FC Barcelona voetbalt donderdagavond om 22:00 uur de bekerwedstrijd in Pamplona.

Er zijn voldoende redenen om optimistisch te zijn. Naast de 4-0 thuisoverwinning van vorige week heeft FC Barcelona al 25 jaar niet verloren van Osasuna in een bekerwedstrijd. De vorige vijf bezoeken voor de Copa del Rey eindigden in twee overwinningen, twee verloren wedstrijden en een gelijkspel. Barça verloor alleen in Pamplona in het seizoen 1935/36 (4-2) en 1983/84 (3-2). De laatste keer dat de Catalanen Osasuna bezochten voor een bekerwedstrijd was in het seizoen 1999/00 en toen eindigde de wedstrijd in een 0-4 overwinning voor Barça. In de competitie heeft FC Barcelona slechts 2 van de 21 wedstrijden in Pamplona verloren (2000/01 en 2005/06) en vorig seizoen won Barça met 0-3 van Osasuna.

Uit voorzorg zijn Dani Alves en Andrés Iniesta in Barcelona gebleven. De Braziliaan heeft een lichte spierblessure in zijn rechterbeen na de training van woensdag en Iniesta heeft wat last aan zijn enkel overgehouden aan de wedstrijd tegen Espanyol (1-1). Hierdoor heeft Josep Guardiola drie spelers van Barça B meegenomen: Cuenca, Montoya en Sergi Roberto.

Voor de mensen die een online stream zoeken: fromsport.com en rojadirecta.com bieden vaak meerdere goede streams aan. Als iemand een betere tip heeft, schroom vooral niet die te posten op het forum!

Mocht u de wedstrijd niet kunnen zien, dan kunt u bij de Fan Club Barcelona de wedstrijd via Twitter volgen. Wilt u al een beetje in de stemming komen van de wedstrijd, dan kan u ook bij de Fan Club Barcelona op het Forum discussiëren.