Nieuws Februari 2023

Return op Old Trafford

Donderdagavond 21.00 uur speelt FC Barcelona de return in het stadion van Manchester United Football Club: Old Trafford (capaciteit 75.000 toeschouwers). 2.000 supporters van Barça zullen in het stadion aanwezig zijn. Zingen, klappen, de kelen schor. Topwedstrijd in de tussenronde van de Europa League.

De 1e wedstrijd eindigde in 2-2. Een 0-1 overwinning voor Barça moet genoeg zijn. Doel: een plaats bij de laatste 16. Het wordt een lastige wedstrijd gezien de geblesseerden en de geschorte spelers. Dembélé en Pedri zijn nog geblesseerd en Gavi is geschorst. Araújo is weer beschikbaar en gaat zijn 100e wedstrijd spelen. Wellicht maakt Sergio Busquets zijn rentree.

Dit wordt de zesde wedstrijd van Barça op Old Trafford. Voorgaande resultaten:

1983/1984 Cup Winners Cup Man Utd – Barça 3-0

1994/1995 Champions League Man Utd – Barça 2-2

1998/1999 Champions League Man Utd – Barça 3-3

2007/2008 Champions League Man Utd – Barça 1-0

2018/2019 Champions League Man Utd – Barça 0-1

Manchester United (eigenaars: de familie Glazer (USA)) heeft ook de nodige problemen met de afwezigheid van van de Beek, Eriksen en Martial. Het is niet zeker of Antony kan spelen. Erik ten Hag zal er alles aan doen om deze wedstrijd te winnen. Bijnaam van Manchester United: The Red Devils. Opgericht op 25 mei 1878.

Barça versloeg afgelopen weekend Cádiz met 2-0 en Manchester versloeg Leicester City met 3-0. Beide teams lieten geen steken vallen. Marcus Rashford was weer de grote man bij United. De vraag is hoe we hem gaan afstoppen. Al 41 doelpunten voor United in de competitie (3e plaats). Te veel prijzen om op te noemen. Grote man: Alex Ferguson.

Xavi: Old Trafford is een mooie uitdaging en de perfecte plaats om een overwinning te pakken. We willen aan de bal zijn, zeker op de helft van de tegenstander. Er wordt veel gevraagd van de spelers: de juiste houding, passie en intensiteit.

Ervan uitgaande dat Xavi gelijk heeft (en dat is bijna altijd zo) gaat Barça United onder druk zetten en de overwinning mee naar huis nemen.

Op naar de volgende ronde!!

Visca Barca!!

Foto: fcbarcelona.com