Nieuws Maart 2009

Return tegen Lyon

Met de aanwezigheid van een grote groep van onze leden zal Barça woensdag avond om 20.45u tegen Lyon de return van de achtste finale afwerken. Barcelona heeft in Lyon een goede uitslag neergezet door met 1-1 gelijk te spelen. De blaugranas zullen de favoriet zijn, maar Lyon mag niet onderschat worden. Even was het twijfelachtig of Benzema fit genoeg was om mee te doen. Maar alles ziet er naar uit dat de Franse spits gewoon in de basis zal verschijnen. Benzema is een van de namen die in de Catalaanse media wordt gezien als de nieuw aankoop van Barça. Ook Guardiola is gecharmeerd van de spits. ” Benzema is als de Henry van Arsenal”, vertelde hij. Hij zal een van de belangrijke mannen van Lyon zijn.

Het duel is ook een nieuw meetpunt voor de blaugranas. Waar de afgelopen weken veel punten werden verspeeld, en Madrid naderde, herpakte Barça zich. De voorsprong is weer 6 punten en als Barça zich plaatst voor de kwart finale van de Champions League lijkt er niets aan de hand te zijn. Ook met de aanmoedigingen in het stadion van onze eigen Fanclub Barcelona kan er niets meer mis gaan op weg naar die kwart finales.

De vermoedelijk opstelling van Barça is: Valdés, Alves, Márquez, Piqué, Sylvinho, Xavi, Touré, Iniesta, Messi, Eto’o en Henry.