Nieuws Januari 2012

Sánchez kon ook naar Real Madrid

De Chileen Alexis Sánchez heeft zo langzamerhand zijn draai weten te vinden bij FC Barcelona. Vorig seizoen speelde de snelle spits nog voor het Italiaanse Udinese en deed dat zo verdienstelijk dat hij zich in de belangstelling wist van grote clubs.

Uiteraard was FC Barcelona daar een van, en voor de Chileen ook de enige die ertoe deed. Goed ingelichte bronnen weten namelijk te melden dat vlak nadat Sánchez een akkoord met FC Barcelona had, ook Real Madrid een gooi deed naar de diensten van de aanvaller. Dusdanig zelfs, dat de club uit Madrid bereidt was het dubbele aan salaris te betalen.

Het aantrekkelijke bod werd echter van de hand gewezen door Sánchez omdat hij perse alleen voor de ploeg van Guardiola wilde gaan spelen. Bovendien was FC Barcelona altijd al een jeugddroom van hem en was voor hem dus het sportieve aspect belangrijker dan het financiële.