Nieuws Februari 2012

Sneeuw en -1 in Duitsland

Maandagochtend vertrok Guardiola met zijn spelers naar Duitsland, waar ze hun Champions League campagne voort zullen zetten in de ronde van de laatste zestien. De selectie zal zich in Cologne, vlakbij Leverkusen, ophouden tijdens hun verblijf in Duitsland.

De Catalaanse coach nam alle beschikbare spelers uit het eerste team mee, inclusief Busquets, die nog niet het groene licht van de medische staf gekregen heeft. De middenvelder miste de laatste tweede wedstrijden wegens een knieblessure die hij opliep tegen Real Sociedad, maar zondag nam hij alweer deel aan de groepstraining. Van Barça B werden Dos Santos, Tello, Sergio Roberto, Marc Bartra en Oier Olazábal eveneens opgeroepen.

In Keulen wachtten het team temperaturen van -1 en sneeuw. Na het verlaten van het Duitse vliegveld, vertrok FC Barcelona direct naar haar hotel, het Hyatt Regency, in het gezelschap van een Catalaanse delegatie van Sandro Rosell en leden van het bestuur: Ramon Pont, Silvio Elías, Josep Ramon Vida-Abarca en Andoni Zubizarreta.

Laat in de middag hielden Josep Guardiola en Dani Alves een persconferentie met het oog op de ontmoeting van Bayer Leverkusen, waarna het team een trainingssessie afwerkte in het BayArena. Ook daar werd de selectie begroet door sneeuw en temperaturen onder nul. Sergio Busquets trainde met zijn teamgenoten mee, terwijl President Sandro Rosell en voetbaldirecteur Andoni Zubizarreta de trainingssessie vanaf de zijlijn bekeken.

Dinsdagavond om 20:45 uur trappen FC Barcelona en Bayer Leverkusen het eerste duel van het tweeluik van de laatste zestien af. Indien u de wedstrijd niet op televisie kan zien, kan u het live verslag van de Fanclub volgen via Twitter.