Nieuws November 2008

Snel contractverlenging Xavi

Xavi Hernández zal waarschijnlijk spoedig overeenstemming bereiken met de clubleiding van Barcelona over de verlenging van zijn contract. Zijn huidige verbintenis loopt nog tot 2010 maar club en speler willen graag met elkaar verder. De Catalaan geeft aan het liefst tot het eind van zijn carrière bij Barça te spelen. De spelmaker voelt zich op zijn gemak bij Barcelona, mede doordat de club altijd vertrouwen in de speler heeft gehad.

Xavi leeft mee met teamgenoot Iniesta, welke een zware blessure opliep in de wedstrijd tegen Basel. Hij geeft daarbij aan dat het voor de club slecht nieuws is aangezien Iniesta aan een goede periode bezig was, en er een aantal belangrijke wedstrijden aankomen. Over Valladolid, tegenstander van aanstaande zaterdag zegt de speler duidelijk: Het is een sterk, fysiek elftal. De wedstrijd zal bezocht worden door de eerste fanreis die de fanclub dit seizoen organiseert en begint om 22:00 uur.