Nieuws November 2022

Spanje – Duitsland: 1-1

Onder de uitmuntende leiding van Danny Makkelie behaalden beide topploegen een punt. Spanje kwam daarmee op 4 punten en Duitsland op 1. Het was een vermakelijke wedstrijd in een nagenoeg uitverkocht stadion (bijna 70.000 toeschouwers).

Kwalificatie voor Duitsland is niet meer in eigen hand en afhankelijk van de wedstrijd tussen Spanje en Japan. Asensio startte als spits bij de Spanjaarden waarbij de Barcelonezen Alba, Balde, Gavi, Busquets , Pedri, Ferran Torres hun opwachting maakten.

Geen echte spits, Morata viel later in (wel een echte spits) en scoorde de 1-0. Het trio Barcelonezen (Pedri, Busquets en Xavi) hadden het middenveld compleet in handen. Visca Barca!!

Uiteraard werd Duitsland verder in de wedstrijd steeds sterker. Dat leidde tot de 1-1 via Füllkrug (wie?). Hij knalde wel hard en hoog binnen. Onhoudbaar voor Unai Simón. Dani Olmo en Jordi Alba waren nog dicht bij een 2e Spaanse treffer. Eerder in de wedstrijd werd een doelpunt van Duitsland terecht afgekeurd wegens buitenspel. Het bleef een aantrekkelijke wedstrijd met kansen over en weer. Het slotstuk was voor Sané (Duitsland).

Spanje staat nu bovenaan met 4 punten (doelsaldo +7). Japan 2e met 3 punten. Costa Rica 3e met 3 punten en Duitsland laatste met 1 punt. Het kan nog alle kanten op!!

Wedstrijden op donderdag 1 december 20.00 uur: Japan-Spanje en Costa Rica-Duitsland.

Opstelling Spanje: Simón, Carvajal, Rodri, Laporte, Alba (82”Balde), Gavi (66”Koke), Busquets, Pedri, F. Torres (54”Morata), Asensio (66” N. Williams), Olmo

Coach: Luis Enrique