Nieuws Oktober 2010

Spanje - Litouwen 3-1

Vrijdagavond speelde de wereldkampioen in Salamanca tegen Litouwen. Vijf Barça-spelers—Puyol, Piqué, Iniesta, Busquets en Villa—stonden in de basis; Valdés was een van de drie spelers die niet was opgeroepen.
Spanje was overwegend dominant, maar de eerste helft vielen er geen doelpunten. Ramos raakte de paal twintig minuten na het fluitsignaal en Villa deed hetzelfde net voor rust toen hij een-op-een kwam met de keeper. In de tweede helft bracht Llorente Spanje echter al in de 47e minuut op voorsprong. Litouwen kwam terug met een verrassende tegengoal (Sernas 54’), maar Llorente scoorde twee minuten later zijn tweede goal en Silva (79’) bracht de uiteindelijke stand op 3-1.

Na twee kwalificatiewedstrijden voor Euro 2012 staat Spanje nu met zes punten bovenaan in groep I met de wedstrijd van dinsdag tegen Schotland in het vooruitzicht.

Opstelling Spanje: Casillas, Capdevila, Piqué, Puyol, Ramos (83’ Álvaro Arbeloa), Iniesta, Sergio Busquets, David Silva, Cazorla, Villa (76’ Pablo) en Llorente (76’ Aritz Aduriz).

Opstelling Litouwen: Karcemarskas, Cesnauskis (85’ Poskus), Skerla, Stankevicius, Kijanskas, Radavicius, Semberas, Panka, Sernas, Mikoliunas (59’ Deividas Cesnauskis) en Danilevicius (82’ Ivaskevicius).