Nieuws Januari 2010

Sporting Gijon - FC Barcelona 0-1

De lastige uitwedstrijd tegen Gijon heeft FC Barcelona in winst om weten te zetten. Hoewel de uitslag anders doet vermoeden kwam de overwinning redelijk makkelijk tot stand en was deze uitermate verdiend te noemen.

FC Barcelona liet meteen van meet af aan de bal goed rondgaan en met name Messi liet zien er vanavond zin in te hebben. Met Puyol als vervanger van Alves en Pedro in plaats van Henry begon Barcelona aan de klus in El Molinon. In de wetenschap dat Real Madrid hier niet had weten te winnen begonnen de blaugranas dus scherp aan de wedstrijd. Een mooie combinatie dwars door het centrum had de 0-1 moeten opleveren maar Iniesta kon de bal net niet over de doelman liften. Ibrahimivic viel op door hard te werken maar verder dan wat schoten kwam de Zweed niet. De spits kampt toch een beetje met een tegenvallende vorm. Hij kopte nog wel een keer op de paal maar deed dit vanuit buitenspelpositie. Op het half uur was het wel raak. Een snel genomen vrije trap zette Pedro oog in oog met doelman Juan Pablo. Hoewel hij leek af te gaan leggen op Zlatan schoot de man van Tenerife in de korte hoek raak.

Barcelona controleerde vanaf deze voorsprong de wedstrijd en speelde ook de gehele tweede helft controlerend. Gijon wilde wel maar ontbeert de kwaliteit om het een ploeg als Barcelona lastig te maken. Hoewel FC Barcelona nog een paar keer in de tegenaanval gevaarlijk werd, verliep de wedstrijd in een laag tempo naar een uiteindelijk gemakkelijke overwinning. Vlak voor tijd probeerde Gijon nog met een gezonde dosis oppertunisme voor gevaar te zorgen. Dit leverde nog wel twee gevaarlijke vrije trappen op vanaf de zijkanten maar doelman Valdés hoefde vanavond niet echt in actie te komen.

Sporting Gijon : Juan Pablo, Lora, Botia, Gregory, Canella, Portilla, Rivera, Luis Moran, De Las Cuevas, Carmelo, Bilic.

FC Barcelona : Víctor Valdés, Puyol, Piqué, Márquez, Abidal, Busquets, Xavi, Iniesta, Messi, Ibrahimovic, Pedro (Bojan 90').