Nieuws November 2010

Sta-in-de-weg

In de 16 wedstrijden (Liga, Copa del Rey en Champions League) die Barça dit seizoen gespeeld heeft eindigde een aanval 15 keer tegen de paal of op de lat. Een opmerkelijk record. De wedstrijd tegen Kopenhagen leverde het beste voorbeeld op. Welliefst driemaal werd het houtwerk geraakt. Barça creëert voldoende kansen maar is tot op heden niet gelukkig geweest in de afronding. ”We hebben geen geluk.”: constateert ook coach Guardiola.

David Villa wist de meeste keer het houtwerk te raken (5x), op de voet gevolgd door Messi die zijn aanval vier keer teniet gedaan zag worden door een sta-in-de-weg.

Aankomende woensdag speelt Barça de return in de Copa del Rey tegen Ceuta. Ook dan is elk doelpunt dat gemaakt wordt meegenomen maar aangezien de heenwedstrijd reeds met 0-2 gewonnen werd, wordt verwacht dat het een weinig spannende vertoning gaat worden. Ook gezien het late tijdstip van spelen (22.00 uur) wordt voor een leeg Camp Nou gevreesd. Vandaar dat de entreekaarten voor deze wedstrijd dan ook maar € 5,00 voor socios en € 7,00 voor niet socios kosten.

Gerelateerd nieuws