Nieuws Juni 2013

Start Primera División 17 augustus

De LFP heeft bekend gemaakt dat de Spaanse competitie weer op zaterdag 17 augustus zal starten. De laatste speeldag is op 18 mei 2014 en hiermee wordt voldaan aan de eisen van de FIFA. De wereld voetbalbond heeft namelijk een limiet gegeven waarop de nationale competities afgerond moeten zijn. Dit om alle landen die mee doen aan het Wereld Kampioenschap genoeg tijd te geven om zich voor te breiden op dit toernooi.

Tijdens het nieuwe seizoen zullen er drie wedstrijden van de Liga gespeeld worden op een doordeweekse dag. Dit zijn de 6e (25 september), 11e (30 oktober) en de 30e (26 maart) speelronden.

Het wedstrijdschema voor het nieuwe seizoen wordt op een later tijdstip bekend gemaakt.

Ook de data voor de Copa del Rey zijn vast gesteld, zo zal de derde ronde van de Copa del Rey, het moment dat de belangrijke Primera División clubs instromen, worden gespeeld op 6, 7 en 8 december. Dit weekend zijn er logischer wijs geen wedstrijden in de Primera División. De finale van de Copa del Rey is vastgesteld op zaterdag 19 april 2014.

De LFP heeft de data 21 en 28 augustus voorgesteld om de Spaanse Supercup te spelen, maar dit is nog niet officieel vastgelegd, omdat de data samen vallen met de data van de voorronden van de Europese competities.