Nieuws September 2014

Suárez gaat spelen bij Barça B

Woensdag om 16:00 uur speelt Barça B een vriendschappelijke wedstrijd tegen Indonesië U19 op veld 7 van Ciutat Esportiva Joan Gamper.

De wedstrijd zal met name onder grote belangstelling van Indonesische voetbalfans hebben. De wedstrijd zal daar dan ook op een top-kanaal van het land live worden uitgezonderd.

Voor de Barça fans is de wedstrijd ook interessant, want Luis Enrique heeft tijdens de persconferentie dinsdagmiddag bekend gemaakt, dat Luis Suárez in deze wedstrijd bij Barça B zal meespelen. Op deze manier kan de aanvaller ritme op doen tijdens de periode dat hij geschorst is.

Bij FC Barcelona proberen ze de Uruguayaanse aanvaller wedstrijd fit te krijgen, om hem zo direct te kunnen gebruiken als zijn schorsing er op zit. Zoals bekend, zou Suárez dan zijn debuut in de Primera División kunnen maken tijdens El Clásico in het Bernabéu op zaterdagavond 25 oktober.

Door het meespelen van Suárez heeft zowel Barça TV als Esport3 besloten de wedstrijd uit te zenden. De wedstrijd is ook live te volgen, in het Engels, via een livestream op www.fcbarcelona.com