Nieuws September 2013

Tata: “De tweede helft was wel goed”

De wedstrijden tegen Ajax en Rayo Vallecano waren in sommige opzichten gelijk aan de wedstrijd die afgelopen zaterdag tegen Almería gespeeld werd. De Catalanen wonnen met 0-2 en boekten daarmee een succesreeks van maar liefst zeven ongeslagen wedstrijden sinds het begin van het nieuwe seizoen, een nieuw record in de geschiedenisboeken van FC Barcelona.

Na de wedstrijd sprak coach Tata Martino zoals gebruikelijk met de pers en hij was kritisch. “In de eerste helft hadden we de wedstrijd niet onder controle zoals we hadden moeten hebben. De tweede helft hadden we wel de volledige controle. Het was gelijk aan wat we in eerdere wedstrijden gezien hebben.” De Argentijnse trainer zag “weinig precisie” in de passes in de eerste vijfenveertig minuten. Wel vond hij dat zijn ploeg na de rust verbeterde. “Waar we naar op zoek zijn is het hebben van meer consistentie, controle over de duels in de volledige negentig minuten. Tegen Almería speelden we een goede helft en een waarin ons spel minder slecht was.”

Martino had veel lof over voor de tegenstander van zaterdag. “Ik vond Almería de eerste helft erg goed. In de laatste twintig of vijfentwintig minuten, na Messi’s doelpunt, drukten ze ons terug. Vooral via Suso, een heel complete voetballer, pakten ze ons en met lange ballen van Soriano, die na balbezit zijn pass snel maakte. Misschien was het juist die intensiteit in de eerste helft die hun prestatie in de tweede helft beïnvloedde.”

De coach werd ook gevraagd naar de blessure van Lionel Messi. “Blijkbaar raakte Messi licht geblesseerd aan een spier in zijn rechterbeen toen hij scoorde. Het is moeilijk te zeggen nog nu hij nog geen extra testen ondergaan heeft.” Zondag zal de medische staf van de club kijken hoe ernstig de blessure van Messi is.