Nieuws Januari 2014

Tata: “Winst niet gegarandeerd”

Bij het Copa del Rey returnduel om 22:00 uur in het Coliseum Alfonso Pérez wil Tata Martino geen onaangename verrassingen.

De coach heeft zijn spelers geïnstrueerd de wedstrijd vol in te gaan: “We hebben ons nog nooit verschuild achter de resultaten van een vorig duel. We zullen spelen alsof het eerste duel in een 0-0 was geëindigd. Ik wil laten zien hoe competitief we zijn. Er komen nog hele belangrijke wedstrijden aan tegen teams die het ons heel lastig gaan maken om onze speelstijl te hanteren.”

In de persconferentie vertelde Martino dat hij snapt dat iedereen discussieert over de vorm van het team. “Overwinningen geven ons geen immuniteit tegen discussies. Kritiek is logisch en wanneer we positieve reacties krijgen, betekent het dat we het goed doen.”

De Argentijnse coach maakte tevens de namen bekend van de 18 spelers die hij donderdag mee neemt naar Getafe.

Andrés Iniesta, Sergio Busquets en Jordi Alba rust krijgen van hun coach. Daarnaast blijven ook Ibrahim Afellay, Isaac Cuenca, Jonathan dos Santos en Oier Olazábal in Barcelona.

De wedstrijdselectie: Valdés, Pinto, Montoya, Piqué, Fàbregas, Puyol, Xavi, Pedro, Alexis, Messi, Neymar Jr, Mascherano, Bartra, Song, Tello, Adriano, Alves en Sergi Roberto.