Nieuws Juli 2012

Tello: “Doel is te slagen bij Barça”

Ondanks de hevige concurrentiestrijd voor een plaatsje bij het eerste elftal van FC Barcelona denkt de 21-jarige Catalaan er niet aan om de club te verlaten. Tello is nog officieel speler van Barça B, maar werd in het seizoen 2011/12 al diverse malen door Josep Guardiola opgenomen in zijn wedstrijdselectie. De ‘brommer’ hoopt zo de stap naar de hoofdmacht van Barça te kunnen zetten.

Naar verluid zouden Atletico Madrid en Málaga komend seizoen Tello graag willen huren, maar de aanvaller ziet dat niet zitten. “Ik zie wel na de voorbereiding. De coach beslist of ik in het eerste elftal of bij Barça B speel. Ik volg de orders van de coaches. Ik wil heel graag slagen bij Barça en hoor hier nog vele jaren te blijven”, verklaart het talent aan de verslaggevers van de Liga BBVA.

Cristian Tello is met het Spaanse Olympische team in voorbereiding op de Olympische Spelen van Londen en stond na de training de pers te woord. Daarbij sprak de aanvaller ook over de komst van Jordi Alba. “Alba is een fantastische speler. Hij speelde goed op het EK en we ontvangen hem met open armen”, vertelt Tello.

Daartegenover staat het vertrek van Seydou Keita naar het Chinese Dalian Aerbin. “Keita behoorde zowel binnen als buiten het veld tot de bepalende spelers van FC Barcelona. Hij was belangrijk voor de sfeer. Ik wens hem veel succes en we zullen hem missen.”

Seydou Keita verklaarde zelf over zijn vertrek: “Tot de laatste snik hebben FC Barcelona en ik geprobeerd om een akkoord te bereiken, maar dat is niet gelukt. Dat is de realiteit. Het gaat om een fiscale kwestie” Dalian Aerbin uit China bood de middenvelder 14,5 miljoen euro in tweeënhalf jaar, maar het belangrijkste van alles is dat het bedrag belastingvrij is. “Bij Barça heb ik een geweldige tijd gehad. De eenvoud en nederigheid van de club en de spelers heb ik altijd erg gewaardeerd. Dat zal ik ook nooit vergeten. Ja, ik ga geld verdienen in China. En ja, dit zou wel eens mijn laatste contract kunnen worden. Maar verder gaat het niet. Ik ben nog steeds ambitieus”, zegt de Malinese international in gesprek met L’Equipe.