Nieuws November 2012

Thiago en Adriano terug, Villa geblesseerd

Twintig spelers – achttien uit het eerste team plus Oier en Tello uit Barça B – zullen zondag de reis naar Valencia maken om het op te nemen tegen Levante. De uiteindelijke selectie zal slechts uit achttien spelers bestaan, dus vlak voor kick-off (21:00u) zal Tito Vilanova nog twee spelers de tribunes op sturen.

Thiago en Adriano zijn weer terug bij de selectie, nadat zij dit weekend het groene licht van de medische staf van de Club kregen. Er is wel slecht nieuws voor David Villa: de Spaanse aanvaller is geblesseerd aan zijn linkerenkel en moet dus de wedstrijd van zondag verstek laten gaan. Villa, die in december vorig jaar ernstig geblesseerd raakte maar dit seizoen weer hersteld was, is sinds zijn rentree vijftien keer in actie gekomen. Nu lijkt het erop dat de aanvaller nog wat langer moet wachten tot hij zijn persoonlijke mijlpaal van driehonderd doelpunten bereikt.

Zaterdagochtend trainden de spelers, inclusief Oier en Tello, voor het laatst ter voorbereiding voor de competitiewedstrijd tegen Levante. Zondagmorgen zal de selectie afreizen naar Valencia.