Nieuws November 2012

Tito: “Je verslaat niemand met gemak in de CL”

Deze dinsdag (18:00u) heeft FC Barcelona een nieuwe kans om zich te plaatsen voor de volgende ronde in de Champions League campagne. Tito Vilanova sprak maandag in Rusland op de persconferentie en gaf toe dat hoewel de wedstrijd tegen Spartak belangrijk is, hij het minder belangrijk vindt om dinsdag al de kwalificatie veilig te stellen. Tito: “Tegen Spartak zullen we proberen te winnen zodat we ons kunnen kwalificeren, maar als we niet winnen, hebben we nog altijd de wedstrijd in Camp Nou.” FC Barcelona zal de Champions League Groepsfase in Camp Nou afsluiten tegen Benfica, op vijf december aanstaande.

De Catalaanse coach gelooft niet dat het koude weer in Rusland de prestaties van zijn ploeg zullen aantasten. Daarna merkte hij op dat er in de Champions League geen enkele gemakkelijke wedstrijd bestaat. “Russische teams hebben het ons lastig gemaakt in eerdere ontmoetingen. Tegenwoordig kun je niemand gemakkelijk verslaan in de Champions League.” Hij ziet de groep van Barça als lastig en respecteert Spartak, de ploeg van Unai Emery, enorm. “We kennen Unai Emery goed en hij heeft ons altijd problemen bezorgd. Hij is een coach die altijd een heel georganiseerde verdediging én aanval opzet. We hebben veel respect voor Spartak en ik denk dat het een lastige wedstrijd zal worden, net als in Camp Nou.”

Carles Puyol is weer opgenomen in de blaugrana selectie nu hij volledig hersteld is van de blessure die hij oppikte tegen Benfica. Vilanova zei over de Catalaanse aanvoerder: “Hij is belangrijk wegens zijn verdedigende kwaliteiten, maar vooral vanwege alles wat hij aan dit team toevoegt.” Tot slot sprak Tito over Deulofeu, die eveneens mee naar Rusland is: “Hij ontwikkelt zich goed, maar hij heeft nog een lange weg te gaan. We willen hem vlak bij het eerste team hebben.”