Nieuws Januari 2023

Traditioneel Ziekenhuisbezoek

Na twee jaar waarin de pandemie de traditie verhinderde, namen het eerste team en de bestuursleden van Barça opnieuw deel aan de bezoeken georganiseerd door de Barça Foundation

Het eerste team van FC Barcelona heeft afgelopen maandag samen met leden van de raad van bestuur van de club en vertegenwoordigers en vrijwilligers van de FC Barcelona Foundation een bezoek gebracht aan gehospitaliseerde kinderen in verschillende centra in Catalonië. Zo werd het aloude traditionele bezoek aan ziekenhuizen hersteld na twee jaar waarin de Stichting de bezoeken noodgedwongen virtueel moest uitvoeren vanwege de Covid-19-pandemie.

De bezoeken zijn een moment van vreugde en geluk voor de vele kinderen die zich helaas in deze tijd van het jaar in het ziekenhuis bevinden. Het is zonder twijfel ook een bijzonder moment van het jaar voor de spelers en bestuursleden zelf.

Voorafgaand aan de bezoeken had het eerste team een andere traditie in deze tijd van het jaar uitgevoerd, de open training in Spotify Camp Nou, die werd bijgewoond door meer dan 15.000 fans. Het ingezamelde geld van de sessie gaat naar het Robot Project binnen het FC Barcelona Children's Emotional Welfare-programma. Het initiatief stelt kinderen en volwassenen in het ziekenhuis, die de reis naar de faciliteiten van FC Barcelona niet kunnen maken, in staat om 'Barça' te ervaren via een audio- en videoverbinding van een robot.

Robots Pol en Joyce hebben het mogelijk gemaaktde 16-jarige Jan, opgenomen in het ziekenhuis in Vall d'Hebron en de 8-jarige Noa, in het HM Kinderziekenhuis in Barcelona, om de trainingssessie in Spotify Camp Nou vanaf veldniveau bij te wonen en een foto gemaakt met de spelers.

Na afloop van de sessie bezochten de spelers, bestuursleden en trustees van de FC Barcelona Foundation verschillende medische centra in Barcelona om hun steun aan te bieden en geschenken uit te reiken aan degenen die dit het meest nodig hadden.

Foto: www.fcbarcelona.com

Gerelateerd nieuws