Nieuws Oktober 2010

Trobada Mundial

XXX III  Trobada Mundial

Afgelopen weekend werd in Donostia-San Sebastián de XXXIII Trobada Mundial de Penyes del FC Barcelona gehouden. Deze internationale bijeenkomst van fanclubs van FC Barcelona werd door 1.200 leden van ongeveer 200 penyes bezocht waarvan de Fan Club Barcelona er één was. Hoogtepunt van deze drie dagen durende bijeenkomst was de zaterdag. ’s Ochtends werd gezamenlijk in optocht naar het congrescentrum Kursaal gelopen alwaar buiten een monument werd onthuld ter herinnering aan de Trobada Mundial. Na deze plechtigheid werden binnen de afgevaardigden van alle penyes door het nieuwe bestuur van F.C. Barcelona, inclusief Sandro Rosell, één voor één ontvangen.

’s Middags werden de plannen van de Fundació toegelicht. De bedoeling is dat de socios en de penyes meer zeggenschap gaan krijgen aan welke projecten steun moet worden gegeven. Later die middag werd een tekenfilmpje van Barça Toons getoond en werd de nieuwe mascotte van Barça gepresenteerd die gekozen was uit de voorstellen die in augustus op het Congrès de Penyes gedaan waren. Met overweldigende meerderheid bleek gekozen te zijn voor l’Avi met zijn 2 kleinkinderen. Als sluitstuk werden enkele journalisten van de sportbladen “Sport” en “Mundo Deportivo” in het zonnetje gezet waarna de conventie werd afgesloten.

Gerelateerd nieuws